Logo nedir? Söz fehvaı olarak üs mukabillığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı konui sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz fehvaının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çalışmasını yapacak eş veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain elan çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde hareket gösteren konuletmelerin çoklukla logoları sektörü temaşa paha. Lakin yekten bir araba sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çalışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, kabil evetğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine yaraşıklı olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıdizi lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin da dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bilgi çok önemlidir.