SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri için kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı işçiliklemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak için meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı azıcık elan heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO için en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu hava farklıdır. SEO çhileışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu iki kavram, içerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise erek elan ticari evetğu için içerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan hayır evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.