Kişinin yaneşeliığı maşer süresince kıymeti olan , kapasite, reviş ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyöneten.
Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Yetişek; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı gestaltlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına elverişli ) bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Yetişek bir prosestir.
· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğçalışmatirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Yetişek sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Yetişek lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler karınin nüshadır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğçalışmaebilir, fakat sürecin doğası bileğçalışmamez.
Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birbir hayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanımı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğçalışmaikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Yetişek, âdem evladı karınin hayat boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere elverişli olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Yetişek sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Yetişek Türleri
Yetişek türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise resen vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Yetişek Sistemi
Yetişek, bir cümle olarak ele hileındığında ise eğitim sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, mezuniyet, test payanları kabil matlup davranış bileğçalışmaiklikleridir.